tisdag 17 februari 2009

PMS-stint husfru

Jag har vart sjukt otrevlig hela dagen. Vaknade och drog täcket över huvudet för att Mattan höll på att skriva ut något på den sjukt högjudda skrivaren.
Ut och sprang, kom hem och var lite allmänt fittig. Samlade ihop tvätten i och med att jag väntat typ 1 vecka på tvättid så var det lite att kånka ner så blev ännu gladare när jag märkte att jag bokat fel tvättid. 3 timmar för tidig. Hormonjävlig som jag är just nu så bestämde jag mig för att bli sur på Mattan för att han skulle träna helt plötsligt när jag bestämt mig för att laga finmiddag. Jaja. Jag sa förlåt efter en stunds grinande och kom på att det var nog mat som saknades. Magen sög efter kalayas koriander kyckling så jag sprang ner för trappen och påväg att slita upp dörren så märker jag en stor jävla hor lapp där det står med thai/svenska. STÄNGT pga Stor städning. Vaddå storstädning? Det var släkt och inte en endaste thai i sikte. Det var bara att springa upp till lghtn och byta flipflops jag gått ut i 15 minus till joggingpjux och kuta iväg till nästa thai. Där fick jag mat men en obehaglig, stickande lukt låg som en vägg inne på stället och retade min PMS-näsa ännu mer.
När jag sedan var mätt och belåten så bestämde jag mig för att kolla på nya avsnitten av The City på datorn men såklart så hade det inte kommit ner än....För att piggas återigen så bestämde jag mig för att Mia och Klara var en bra medicin men hela det avsnittet hackade visst så det var bara att inse att jag måste bli glad igen vanlig väg.
Dundrade igång lite Kool and the gang och började att laga mat. För att få någonslags förlåtelse av mig själv, för all min surhet.
Helstekt entrecote och chevrebakade rödbetor heter medicinen.

Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar