söndag 25 oktober 2009

gårdagen


det skulle dansas. det var mitt och adlers enda alternativ i går. vi kommer ju aldrig utanför olivedalsgatan längre. bara ostar och viner och rödtjutsgagg på nån balkong. nu skulle det ändras på och skakas svensk bredplattsröv.
Först vinylhits och grogg hos mig och mantan. En bulle till soffie och mikko som har mycket mer vitala dansben än oss. där bjöds det somvanligt på många klädbyten, dj-bås, spellistor och sedvanliga danslektioner.
Jag och adleborgskan tutade iväg på social men när vi såg kön och hade glömt bort det här med lönehelg så ångrade vi oss.
Då pös vi hör o häpna iväg till Avvet o stod i kön till något ställe där vi hade kunna vart både farmor och mormor åt de andra kö medlemmarna. våra dansben struttade i väg till push där vi hoppades att de skulle peka in två glada flickor i sina bästa år vilket besannades. Och faktiskt för första gången sen jag lovat mig själv att jag aldrig mer ska gå dit så hade jag faktiskt jävligt roligt. Kvällen innehöll allt. Ett riktigt jävla tjejslagsmål med tillhörande hårtussar som flög över dansgolvet, köhysteri, kim solouki och en massa efterlängtad dans. det enda jag saknade under kvällen var att få se mattis i sin lasse kronér outfit. på lördag malaga. gött!

smack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar