söndag 19 juli 2009

På fredag blir jag mänska igen

Förlåt alla vänner/pojkvän/krogvänner. Jag har vigt mitt liv till arbete sista tiden. På fredag ska jag bli vanlig igen. Skoja, tramsa och vara snäll. Köpa saker som jag inte har råd med och bry mig om mitt yttre. Jag ser semestern där borta i horisonten. Hej hej på dig, på fredag ska vi leka!
Och från och med i höst ska mitt största problem vara vilket papper jag ska ha på skolböckerna. Kunna sova ordentligt utan att vakna med andan i halsgropen för man glömde vidarebefodra ett blodsockervärde eller inte hunnit med att lägga om ett liggsår.(även om jag finner det lite stimulerande att lägga om de rackarna)
Jag ska orka bry mig om vilka kuddar vi väljer till verandan, jag ska kunna säga ja visst till en vinlunch med Sofie. Jag ska inte ha ont i någon kroppsdel om det inte är självförvållat och bjuda min man på middagar. Jag ska kunna säga ja om adler frågar om vi ska åka på en biltur utan ände och sitta på annas jobb och stirra på när hon arbetar. Komma ihåg att shippan är tillbaka i Sverige för att glömma och kanske även minnas att jag har vänner i Stockholm med.

Jag ska vara Joy igen, i åt minstone 2 veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar