torsdag 10 april 2008

Och kaos bor granne med gud...

Den tunna linjen mellan att må sjukt bra och hysteriskt dåligt är smalare än vanligt. Fan va jag måste lära mig att slappna av. Spänn av, sa jag till mig! Till och med när jag slutat jobbet och ska försöka mig på någon form av avslappning i form av ett bad för att stressa ner, så är jag uppe i varv. Jag häller upp ett glas rött och lägger mig i det alldeles för varma vattnet sen tar det ca 1 min innan jag räcker mig efter mobilen för att se vad klockan är. Åh herre gud! nu måste jag skynda mig för att jag ska hinna både raka benen, bikinilijen och armarna och dessutom både schamponera och balamera. Bråttom till vad? Jävla skit dr Phil eller vad? och helst Rent hus samtidigt. Undertiden jag tittar ska jag förmodligen hinna med att göra 100 situps också i och med att jag inte hinner träna. Va fan händer med mig?
I går hade jag handledning. Vi körde ngn form av mindfullness och jag kände mig ngt upplyst så jag smsade M och skrev hur värdefull han är. Insiktsfullt! Men vafan varför ska man raka bikilinjen när man e stressad? Det ser ju bara ut som det har försegått ett mindre form av världskrig där nere. IKKE!

Puss

2 kommentarer:

  1. jag har världens bästa avslappningsband på datorn. mp3 då.
    man spänner o slappnar av o helt plötsligt är man rofylld.
    du kan få. haru skype ella?

    elakmarmelad heter jag.
    samma på hotmailen...

    puss

    SvaraRadera
  2. jag har inte sånadär morderniteter

    SvaraRadera