söndag 7 december 2008

Birthdaybaluns


Igår kallade jag Mattan för idiot för första gången. Förmodligen första gången jag kallat någon jag tycker om för det. Idioter älskar man ju att kalla idioter men inte andra. Det vara bara så frustrerande när han inte förstog vilken friktionssmärta man kan få av klackskor när man dansat disco en hel kväll. Sen på det stått i en kö med ett gäng riktiga idioter på burger king. Vart kommer de ifrån? Jag tror skövde eller borås. Någonstans där DNA-poolen är grund och icke inbjudande för ett dopp. Vilket fall så sa mattan till mig att typ "snabba på" eller nåt där jag i fastnade med klacken mellan i princip varje kullersten jag kom i närheten av. Jag ska lägga in en klagan till stadskontoret eller vilka idioter det är som har hant om gågataor i Göteborgsstad. Jo men vi kör väl kullerstan i hela götet va? Ska vi leva i ett Jämställt samhälle få de fan lägga asfalt så att en riktig kvinna kan gå i sina klackskor. Jaja efter det kom det. -Din jävla idiot!( tror jag att jag sa.) Hemskt men sant. Jag hann ångra mig medans jag sa det men det kändes som en kniv rätt i hjärtat. Vadå skynda på? Det var som att han tyckte att föda barn är väl som en förkylning eller nåt.

Det var en strålande kväll i alla fall. Softlan fyllde år därav dansen. Vi körde gamla klassiker som killarna mot tjejerna och dansade i ring då en fick gå in i mitten och göra sina moves.
Konstaterat:
Skorna var snygga men inte så sköna
Min kille är mycket trevligare än jag(han bar mig hem sen)
Jag har snygga kompisar
Mattis hade skjorta. Vi börjar bli gamla på riktigt. Gamla men snygga.
Vi är vintage!

P.s En sak jag stör mig riktigt jävla mycket på i göteborskan är att de säger Rom, ni vet som i rom och cola fast de uttalar det som Rom staden i italien. Irriterande!

4 kommentarer:

  1. Ha ha ha ha ha!

    Skön iaktagelse det där med att Mattis hade skjorta - alltså börjar vi bli gamla på riktigt!

    Det där med Rom stör sig många på, men inte jag, för jag säger det just precis sådär!

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte han var snygg i skjortan. :)

    SvaraRadera
  3. Om män var de som bar klackskor vid utgång vore nog kullerstensgator förbjudet.

    SvaraRadera