torsdag 16 april 2009

pundarprommis

Vaknade skitsur av att Mattan smaskade jättemycket när han åt. Yoghurt med flingor som knastrade och skeden som drog av yoghurtrester mot kanten. Humöret höll i sig till att vi promenerade ner till kanalen och satte oss icke ont anande mitt i en pundarspot. Vi åt våra glassar och jag började precis klä av mig lite för att min annars londonvita hy skulle få se solens första strålar. Då ragglar det ner två småputtriga tjackpundare och slog sig ner vid oss glada i hågen. De var jävligt cleana. Inte så förstörda än men ändå så att man såg att de levde livet med sjukpensionen så att säga. Vi tjatade lite. "Min" pundare pratade sjukt osammanhängande och "Mattans" var lite mera uppstyrd. Men man såg ändå vilken fin gemenskap de hade. Jag bjöd "min" på en cigg och den delade dem broderligt. När det sedan började dela sin frukost som bestod av en påse fultjack så gick vi. Mattias blev lite besviken att de inte var horse. Då hade det liksom vart lite mer spännande. Hur gör de egentligen? Det där med skeden och så...eller tillhör det bara lyxheroin kittet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar