söndag 6 juli 2008

Det där med musik


Vem sjöng den första låten? Det måste ju typ ha vart skittidigt men vilket är världens första band då? Det borde man ju veta eller? Det borde ju ha gjort hundra dokumentärer om dom. De första bandet. Var det en stam i afrika? Som dunkade lite på trumman, hojtade till och någon blåste i fredspipan så vips så hade de gjort ett band? Försökte nyss googla fram världens första band men det verkar svårt. Världens största och bästa verkar funka bättre. Där fick jag förslag på allt från U2 till entombed. Kan någon som läst någon form av musikhistoria vidarebifodra det här med bandet till mig så jag slipper ta hela kursen. Jag har bara fått ett starkt urge efter att få veta just detta.

I allt letande så hittade jag iofs en bild på världens första gravida man i femte månaden. Så ni får hålla er med detta så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar