måndag 12 november 2007

Traderad

fredagmorgon: Jonatan, fotografen ringer 08:45 och gormar ngt om att jag ska komma ner och ta med mig en handduk. Vi hade sagt 9 och då brukar han ändå alltid vara lite sen. Mattan var ju där, väldigt mycket där men det vara att avsluta och sprigna ner. kaffekokaren glömde jag på också i stundens hetta. I och med att kaffe just nu är det ända som kan erbjudas hemma hos mig nu så får man väl försöka bjuda på det iaf. Vi fick åka tillbaka och stänga av den. Ett litet - på irretation/morgonhumörsnivån. Sen kom vi fram och jag ser förtjust att stylisten valt ut guld Robert Cavalli klänningen som jag trånat över. Synd bara att jag tydligen inte var en 36:a längre och inte kom i den. Sen sprejades jag i guld och frös tydligen av mig ngt kilo så klänningen kom på ändå efter att Jonatan fått tagit i med hårdhandskarna. Sen får jag den värsta nyheten. Jag ska tydligen vara glad på bilden också.
Fy va obehagligt.
Jag såg mest ut som en fylletant på alla.
Sur och lat är mitt signum tydligen.
PÅ kvällen var det Idol hos mig. Mackan kom ner med en BIB och mer månniskor kom. I sorgen över att Christoffer åkte ut så var vi tydligen tvugna att ha någon slags likvaka till 07-snåret då Mackan tydligen hade stoppat om mig och Adler och drog hem. han skulle till skåne på curling. Undrar hur det gick efter danslektionen till Diana Ross vi hade runt halv6ish. Lördags så samlar jag och Adler ihop all vår pant för att få något i magen. Det blev provencalska köttbullar med provensalsk potatis o sås. samt provencalska vitlöksflöjtar och provencalsk Gulasch. Alltså, -Det gick i vitlökens tecken. Det var vertikallägen med ömsom mat ömsom sömn och när Mange äntligen kom till stan så fans det inte en tillstymmelse till liv i våra kroppar. Söndagen spendreade jag dock med honom och Aida. Sen kom Mattan och gödde mig mig med allt han hade att bjuda på. mat, tradering och godis. Han var bakis och somnade i mitt knä. Mysigt tyckte jag och tittade på mordserier. Sen drabbades jag av någon svår insmonia attack. Mattan snarkade och pratade i sömnen. Det var iofs väldigt fina saker han sa. Men det kanske var menat till det italienska porslinet han drömde om. Jag har drömt två nätter i rad om vattenfall. Tydligen är det Stor lycka. Yes. Det går bra nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar