torsdag 6 november 2008

Planer v.s verklighet

helgens planer se ut såhär. Fredag: I och med gräsänkligheten i helgen så blir det något slags mys hos mig. Alla får låna mysbyxor, en katt och man får vin och glögg. Vi tittar på idol, äter charketurier, ljuger, lyssnar på hits och kanske spelar vi bingo. Alla somnar med någon slags godsak och vaknar pigga och glada till Lördagen: Vi vaknar och solen skiner. Jag packar en termos med glögg och går ner på stan. Plötsligt så har alla fått in lite Julbonus på kontot och kan shoppa något fint inför kvällen. Jag kör nog något klassiskt. Hittade ett par svinfina sandalklackisar på scorett och en svart klänning, den med dragkedjan till det. Sen sätter vi oss på typ stallmästargården och tar en irish och skrattar. Skrattar så mycket så en mun kaffe faller över Adlers nyinköpta, vita halsduk. Det gör ingenting kluckar jag och tar upp en flaska tabort ur väskan. Adler blir glad och vi går alla hem till henne och fixar oss. På vägen hem ser vi att de har någon utställnig på någon slags museum eller nåt och kilar in. Eftersom vi egentligen inte är intresserade utan bara ville känna oss lite kulturella för en stund så är vi inte långvariga. Vi fixar och går och äter en god middag på stan. Sen kanske några glas på Björns innan vi går till den nyöppnade karaokebaren där bara vi får sjunga. Alla går hem vi fem och vi vaknar söndag, helt obakis och laddad för en ny arbetsvecka.

Så.

Tyvärr så har typ alla tackat nej till min myskväll på fredag eftersom de jobbar. Så det blir väl att jag och adler blir totalt nerbibbade hos mig. Vaknar lördagkväll typ. Skriker efter fetmat och vatten med smak och går inte utanför dörren. Vid tio på kvällen försöker vi få upp stämningen genom att pressa ut det sista vinet ur bibben. Smakar, tycker inte om det och somnar gråtandes till extreme homemakeover.

Thats what freinds are for

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar