söndag 9 november 2008

Svaret


Såhär blev det. Adler kom efter jobbet på fredagen. Vi lagade massa goda delikatesser och när vi myst ner oss i soffan, dukat upp maten och alkoholen så siktar jag fjärrkontrollen mot tvn och vi är tvärladdade inför idol. Bruuuuuuus. Vafan? Kollar antenn. Bruuuusss. Kollar strömkablarna....hur jag än försöker så är det myrornas fuckingjävlahorkrig. Adler iakttar någon som heller på att utvecklas från en helylle fredagsmysare till idolälskarens svar på Michael Douglas i Falling Down. Jag skakar, skriker och efter en timmes meckandes med tvjävlen så kapitulerar jag och få nöja mig med all prata med min vän som är på besök. Vilket visade sig vara mycket uppfriskande. Laura och John kom förbi med. Då pratade mest Laura men då är det som det ska vara. Hon har detdär sprudlande, energiska, polska som inte hag har. Dessutom så hade hon fått ett nytt fint jobb som vi firade. Efter 3 flaskor vin och än flaska glögg och många hits senare så ramlar jag och adlerborskan i bingen. Vi vaknar tidigtpå löradag vi äter frukost, lyssnar på Chet Baker och googlar sommarhus. Mamma Adlerborg hämtar upp oss för loppisrunda och köper oss fina saker. Sen bjuder båda föräldrarna på middag på la beuff. Sniglarna sniglade sig ner med en massa vin och musslor. Sen dog jag första gången. Jag ville inte riktigt tro på det så vi kittade oss till tårna Sofie komm opch den skulle bli Mamas night out.. Jag lovar vi va fan riktigt snygga och gav oss ut i natten. Lockarna är tillochmed kvar i håret fortfarande. Delade en 2 liters maragarita på storan och väntande på att fyllan skulle smälla på. Men där dog jag igen. Försökte pigga upp mig med en irish men det var försent. Inget tog. Det blev ett frölunda mål på donken och en tarre hem. Soffan lyste med sin närvaro. Smäktade mig igenom en daniel steel film och somnade med takeaway påsen i knät. Vaknade tidigt. Gick och hyrde två filmer vilken ingen av dem funkade. Just my luck. Men ändå hade jag det fantastiskt. Nu längtar jag efter kärleken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar