onsdag 24 oktober 2007

1:an från frölunda

Så här såg kvällens hemfärd från jobbet ut.

Ser full man i schakarandafärgad ullblazer.
Min hjärna: ...titta ner i marken, titta i marken. (oj där låg det visst lite spya!)
tittar upp...
ullblazerman sätter sig jämte: ...(glor)....(snorar)....(stinker)....wanna fuck?
jag: ...NO!

Flyttar mig till en annan plats. Vad väljer jag för plats när jag bara vill sitta och ensamt tänka igeonom dagens dagsverke? Jo! Med fem nyinflyttade, 18åriga nybögar från norrköping.
(Grov norrköpingsdialekt) -Du tjäjjen, skaru me på grejtas i hälgan ra? De åsgryjmt asså.
Jag - Jo Gretas e väl kul....
Nybögar -A men asså, tenk höur kul du har med oss då. Asså. Grömt köul asså.
Jag: - Ledsen grabbar, får nog hoppa, andra planer.
Nybög (den mest pratsamma) Här får du mitt nömmer, ring da om du vell ha skejtkul ngngång.
Jag: - Ok, tack!

Fråga. Varför pratar alla alkisspårvagnspsykon engelska?

Tack för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar