måndag 8 oktober 2007

Svetlana

.....det var mitt barnnamnsförslag till mina gravida vänner under fikan. Sofie har redan börjat den där lite vaggande gången när hon går. Sen pratade vi om hurvida man kunde gå och simma ihop för att kunna göra något mer än fika med de gravida vännerna. Det var tydligen inte bra med bad. Något med bäckenet tror jag det var. Sofie hade tydligen haft något psykbryt för att hon ville ha riktigt lunch....ingen jävla sushi som hon uttryckte sig utan något köttigt som man kunde tugga. Undrar hur man själv blir? Jag vill nog mest ligga i soffan och dricka troccadero kan man tänka sig. Jag kan inte tänka mig att jag kommer bry mig så mycket om de där klassiska gravidreglerna...den där skiten med pastöriserat eller inte har jag aldrig förstått mig på. Det är ju nog pissigt att inte få dricka vin och röka cigg. Hur fan höll inte våra föräldrar på när man själv låg i magen? Det var nog både det ena och det andra som slank ner under de nio månaderna. Och se hur bra man blev ändå...

Puss

1 kommentar: